Bristol Scout D
Ako som spomínal pri uverejnení dokončenia odporovej píly, tak aj postupne popíšem stavbu dvojplošníka Bristol Scout D. Predlohou mi je plán od Vladimíra Cahu z edície RC Revue 016.
Budem sa snažiť, aby som sa priblížil aspoň trošku k takémuto výsledku, len farebnú schému chcem urobiť inú.
Podľa plánu by mal byť konštrukčný typ celého lietadla a pohon spaľovacím motorom 1,5 - 2 ccm. Po preštudovaní plánu som sa rozhodol, vzhľadom na moje chabé skúsenosti s konštrukciou, že skúsim variantné riešenie a výrobu som zahájil s XPS hrúbky 2 cm.
Dnes som vyrezal hrubé diely z XPS podľa vyrobených šablón z tvrdého papiera. V najbližšej dobe chcem vyrezať vnútro trupu v stredových dieloch na "črevá" (prijímač, regulátor, servá a batériu). Potom pristúpim k zlepeniu a následne k vybrúseniu do tvaru podľa plánu. Vo fotogalérii je výsledok, ktorý som popísal. Postupne budem prikladať ďalší text a fotografie.
Pokračovanie stavby ide celkom fajn, len keby toho času bolo viac. Po vypílení hlavných dielov trupu som ich musel podľa šablóny „dočistiť“. Neviem prečo som sa pustil do pílenia bez šablóny. Na obrázkoch je vidieť tú hrôzu.
Podľa šablóny som upravil všetky diely a mohol som ich zlepiť. Použil som lepidlo UHU Por, riadne som to všetko zaťažil a čakal. Cca po 2 hodinách som mal základný tvar trupu zlepený. Medzi tým som si vyrezal rebrá na krídla z EPS 1cm, podľa vyrobenej šablóny. Po zlepení som pristúpil ku základnému tvarovaniu trupu tak, aby sa prierez priblížil čo najskôr predlohe. Motorovú časť som upravil na priloženie motorobvého krytu, ktorý vypílim z 5cm EPS a upravím do maketovej polohy. Zvonku bude vidieť aj maketový 5 valcový hvezdicový motor, ktorý vyrobím z korkových zátok a nafarbím čiernou farbou.
Na obrázkoch je vidieť otvor , ktorý je pripravený na montáž motorovej prepážky. Tá bude hneď vyosená 2st. dole a 2 st. doprava.
Ako hlavný nosník použijem 5x15mm smrekový nosník na ktorý prilepím rebrá po ich rozrezaní a skrátení o hrúbku nosníka. Povrch krídiel bude z 3mm Nomaplanu prilepený SOudal 45P (Purex Rapid).
Nakoniec som sa rozhodol, že si vypílim komplet celé krídla z fasádneho polystyrénu 2cm práve dokončenou rámovou pílou do dĺžky 700mm. S ňou to bola hračka. Vyrezané rebrá ponechám, lebo sa pohrávam s myšlienkou, že sa pustím do stavby aj konštrukcie krídla a uvidím, čo bude lepšie vyzerať.
Pridal som fotky vyrezaných dielov krídiel, zatiaľ len nahrubo a motorovej časti, ktorú musím riadne oplášťovať a pripraviť.
Potrebujem na to tmel a rozhodol som sa pre OneTime od Red Devil, ktorý je už "na ceste".